Who
Il network interno di D4T è costituito da un gruppo di docenti, ricercatori e progettisti che con diverse expertise lavorano presso il Dipartimento di Design del Politecnico di Milano.
The D4T internal network is constituted by a group of professors, researchers and designers who, with different expertise, work at the Department of Design of the Politecnico di Milano.
Il Dipartimento di Design del Politecnico di Milano, che agisce in armonia con la Scuola e il Consorzio Poli.design, rappresenta il più grande sistema di design in ambito nazionale ed è in costante relazione e collaborazione con gli attori che operano a livello locale, nazionale e internazionale. La rilevanza del progetto nella didattica e nella ricerca, la multidisciplinarietà e l’aggiornamento continuo di metodi e strumenti sono alcuni degli elementi che lo caratterizzano.
Maggiori informazioni qui
The Department of Design – which operates in unison with the School of Design and POLI.design, represents the largest national design system and it is constantly in relationship and in collaboration with local, national and international actors. The significance of design and its practices in education and research, multidisciplinary, and the development of methods and tools are some of the elements, which characterize it.
More information here
Marina Parente
Place Identity
Design for Local Development
Design for Cultural Heritage
Raffaella Trocchianesi
Design & Cultural Heritage
Cultural Narratives
Design & Humanities